
این سامانه به منظور تسریع در پرداخت هزینه عینک، عصا و سمعک مربوط به بازنشستگان مشترک صندوق بازنشستگی کشوری و همسران ایشان، درجهت تکریم ارباب رجوع و ارتقاء منزلت بازنشستگان محترم راه اندازی گردیده است.
توضیحات :
* بازنشستگانی می توانند از این سامانه استفاده کنند که پرونده بازنشستگی آنها قطعی و جاری بوده و در آخرین ماه پرداخت حقوق، مبلغ بیمه تکمیلی را پرداخت کرده باشند.
* سقف پرداخت کمک هزینه برای عینک، عصا و سمعک جمعا تا مبلغ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ریال به شرح جدول زیر تعیین شده است :
موضوع هزینه | شمول | سقف قابل پرداخت – ریال |
عینک (طبی) | بازنشسته | ۸۰۰,۰۰۰ |
عصا | بازنشسته یا همسر | ۲۰۰,۰۰۰ |
سمعک | بازنشسته | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
جمع | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
* پس از درج اطلاعات مربوط به متقاضی ( بازنشسته یا همسر وی ) و اطلاعات فاکتور در سایت، جهت بررسی و پرداخت ( که هر ۱۵ روز یکبار و از طریق شماره حساب بازنشسته انجام می شود ) لازم است مدارک زیر (حسب مورد) به مدیریتهای استانی سازمان بازنشستگی کشوری تحویل شود:
- پرینت سامانه اطلاعاتی بیمه طلایی که مشخصات آن با فاکتور مربوطه مطابقت داشته باشد.
- کپی صفحه دوم شناسنامه برای تایید هزینه عصا مربوط به همسر بازنشسته
- اصل فاکتور که دارای تاریخ معتبر ( در محدوده تاریخی مذکور ) و در سربرگ معتبر با ذکر نشانی و ممهور به مهر و شماره تلفن فروشگاه ( در مورد سمعک شرکتهای مجاز به فعالیت در حوزه تجهیزات پزشکی ) و همچنین نام و نام خانوادگی بازنشسته باشد (بدون خط خوردگی).
- در مورد هزینه سمعک فقط فاکتورهای بعد از تاریخ ۰۹ / ۱۰ / ۱۳۹۱ مورد قبول است
- گواهی پزشک متخصص چشم یا اپتومتریست مبنی بر تعیین نمره چشم و نیاز به عینک.
- دستور کتبی پزشک متخصص گوش و حلق و بینی جهت خرید سمعک برای بازنشسته.
- نتیجه آزمایش ادیومتری جهت خرید سمعک برای بازنشسته.
توضیح: درج شماره تلفن ثابت ( با ذکر کد شهرستان ) یا تلفن همراه بازنشسته در کلیه مدارک فوق الذکر الزامی است.