
مشخصات نویسندگان مقاله نقش هوش تجاری بر مدیریت بهره وری صنعت بانکداری ایران
شیرین نصرتی – دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه، تهران ، ایران
چکیده مقاله:
مقدمه : این مقاله دستاورد تحقیقی است که توسط محقق تعیین نماید که نقش هوش تجاری (BI) در صنعتبانکداری نوین چه تاثیر و نقش بسزایی در حساسترین تصمیمات و نتایج بانک ها همچون گزارش های تحلیلی، یکپارچه سازیاطلاعات بانک ها و داشبوردهای مدیریتی، جستجو و داده کاوی (DMS) خواهد داشت و اینکه تاثیر گذاری کدام یک از اینابزارها در تصمیمات مدیران وافزایش رضایتمندی مشتریان (CRM) بیش از بقیه می باشد.مواد و روش ها: روش تحقیق مورد استفاده برای رسیدن به مقاصد این پژوهش، روش مقطعی و نوع تحقیق شبهآزمایشی است و از نظر هدف از نوع تحقیق کاربردی می باشد. روش های آمار توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزارSPSS12 انجام شده است جامعه آماری در این تحقیق ۵ بانک خصوصی برتر در کشور ایران بوده که تعداد حجم نمونه آن۲۰۰ نفر انتخاب شد در تحقیق حاضر از پرسشنامه تحقیق برای آزمون فرض های تحقیق استفاده شد و پایایی آن با استفاده ازضریب آلفای کرونباخ ۸۹% به دست آمد همچنین در پایان از طریق این نرم افزار، با اطمینان ۹۵ % و خطای قابل قبول ۵%آزمون مقایسه میانگین تک نمونه ای (T-TEST) و خی دو انجام گرفت.نتیجه گیری: نقش فناوری هوش تجاری (BI) این امکان را فراهم می کند که کسب و کار بانکداری نوین را درجهت افزایش تصمیمات تحلیلی، بانک های اطلاعاتی و عملیاتی به منظور ثبت تراکنش های کاربردی، تصمیم گیری مدیران وافزایش رضایتمندی مشتریان (CRM) داشته و با بهره وری رابطه بیشتری دارد.
کلیدواژهها:
هوش تجاری (BI)، داشبوردهای مدیریتی، جستجو و داده کاوی (DMS)، مشتری مداری (CRM)
کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
کد COI مقاله: ICMHCONF01_557
نحوه استناد به مقاله:
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (نصرتی, شیرین، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (نصرتی، ۱۳۹۴)