
پروژه تقاطعهای غیرهمسطح بزرگراه ارتش با بزرگراههای امام علی (ع) و شهید صیاد شیرازی بهتازگی به بهرهبرداری رسیده است که به گفته شهروندان نه روشنایی کافی دارد و نه تابلوی راهنما.
بهتازگی ۵ پروژه در شهر تهران به بهرهبرداری رسیده است. یکی از این پروژهها تقاطعهای غیرهمسطح بزرگراه ارتش با بزرگراههای امام علی (ع) و شهید صیاد شیرازی است. پروژهای که به گفته شهروندانی که از این پروژه تازه تأسیس استفاده میکنند، نه روشنایی کافی دارد و نه تابلوی راهنما که رانندگان بتوانند در زمان مناسب برای تغییر مسیر تصمیمگیری کنند.
این پل بخشی از پروژه تقاطعهای غیرهمسطح بزرگراه ارتش با بزرگراههای امام علی (ع) و شهید صیاد شیرازی است.
پل دسترسی از بزرگراه امام علی (ع) به سمت غرب بلوار ارتش که بهعنوان طولانیترین پل این تقاطع محسوب میشود، مسیر جنوب به شمال بزرگراه امام علی (ع) را به مسیر شرق به غرب بزرگراه ارتش متصل میکند.
این پروژه شامل هفت پل اصلی و رمپ جهتی و سه دوربرگردان غیرهمسطح است که پیشازاین ۶ فاز از مسیرها و پلهای کل پروژه (مسیرهای دهگانه) شامل پل دوربرگردان شرق به شرق بلوار ارتش، پل دوربرگردان غرب به غرب بلوار ارتش، مسیر جنوب به شرق بلوار ارتش با بزرگراه امام علی (ع)، مسیر شرق به جنوب تقاطع بلوار ارتش با بزرگراههای امام علی (ع) و پلهای شرق به غرب و غرب به شرق تقاطعهای بلوار ارتش با بزرگراههای شهید صیاد شیرازی و امام علی (ع) به بهرهبرداری رسیده بود.
به گزارش مهر، احسان مؤمنی رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره آمار تصادفات در این تقاطع غیر همسطح میگوید: این مسیر توسط ۲ بخش نظارت میشود، روی پل و بخش زیر پل و کناره بزرگراه. در این مدت تصادفی که منجر به ثبت کروکی شده باشد نداشتهایم مگر اینکه تصادفات کوچکی که زیر ۷ میلیون تومان باشد و طرفین تصادف به پلیس اطلاع نداده باشند.
همچنین محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در این خصوص گفت: شهرداری تهران یک سازمان خدماتی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی است و ما بههیچعنوان نمیتوانیم به یکی از این حوزهها توجه کرده و پروژههای سایر حوزهها را متوقف کنیم. اینکه به بهانه در اولویت قراردادن پروژههای عمرانی و ترافیکی به پروژههای فرهنگی و اجتماعی بیتوجه باشیم، قابلقبول نیست و یا اینکه تمامی ظرفیتهای درآمدی شهرداری را در حوزه عمران متمرکز کرده و سایر حوزهها دچار رکود شود هم پذیرفتنی نیست. شهر موجودی زنده است و شهروندان به مجموعه متنوعی از خدمات نیازمند هستند تا زندگی آرامتری داشته باشند.
رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران معتقد است: اینکه اعتبارداریم یا نداریم توجیه مناسبی برای شهروندان تهرانی نیست و ضرورت دارد پروژههای نیمهتمام هر چه زودتر تعیین تکلیف شود و رمپ و لوپهای برخی بزرگراهها، پلهای نیمهتمام و در برخی مکانها ستونهایی که نیمهتمام رهاشده، باید در اولویت اصلی باشد. حتی شهرداری باید مبتنی بر نیازسنجی و کار کارشناسی و با پیوستهای مطالعاتی دقیق و درست، فعالیتهای عمرانی جدیدی را آغاز کند و البته این موضوع جدا از پروژههای نیمهتمام شهرداری است. به گفته سالاری در حال حاضر موضوع پروژههای نیمهتمام، تأثیری جدی بر امنیت شهروندان نیز گذاشته است. هرچند معاون سابق عمران به معاونت شهرسازی که بسیاری معتقد بودند از روز نخست نیز باید در همان جایگاه قرار میگرفت، کوچ کرد اما سخنان محمدعلی افشانی در روز معارفه معاون جدید نیز نشان میداد، دوست ندارد پروژه نیمهکارهای در تهران به هر دلیلی متوقف رها شود. وی خطاب به ایرج معزی، معاون جدید عمرانی گفت: در پروژههای عمرانی بهویژه آن دسته از طرحهایی که در قالب برنامه زمانی تعیینشده به سرانجام نمیرسند، همواره در معرض قضاوت عمومی قرار دارند، بنابراین تکمیل عملیات اجرایی پروژههای عمرانی در موعد مقرر یکی از اولویتهای اساسی مدیریت شهری است، چراکه زمان اجرای زیرساختهای عمرانی در ذهن شهروندان شامل مدتی معین و محدود است. افشانی به سرانجام رسیدن پروژههای عمرانی در موعد مقرر را نماد عملکرد دستگاههای اجرایی میداند و با تأکید بر آنکه پروژههای عمرانی، شاخصی برای ارزیابی عملکرد مدیریت شهری به شمار میآیند، میگوید: دو محور ارتقای کیفیت زندگی و افزایش رضایتمندی شهروندان که شامل شاخصهایی کمی و قابلاندازهگیری است باید سرلوحه فعالیتهای عمرانی قرار گیرند.
حال با این شرایط و با توجه به حداقلی شدن پروژههای عمرانی در سطح شهر، لازم است در افتتاح طرحهای عمرانی نهایت دقت در نظر گرفته شود و نکات ایمنی به بالاترین استاندارد رعایت شود. با ورود به دومین سال از فعالیت مدیران جدید شهرداری، توجیه کاستیها و مرتبط دانستن آنها به مطالعات قبلی هیچ جایگاهی ندارد و چه خوب است که به نظرات شهروندان در برنامهریزی و پس از اجرا در پروژهها توجه شود تا در کنار بهبود شاخصهای فنی، شاهد عملکرد مناسب طرحها از زاویه پیوست اجتماعی و فرهنگی هم باشیم.
این پل بخشی از پروژه تقاطعهای غیرهمسطح بزرگراه ارتش با بزرگراههای امام علی (ع) و شهید صیاد شیرازی است.
پل دسترسی از بزرگراه امام علی (ع) به سمت غرب بلوار ارتش که بهعنوان طولانیترین پل این تقاطع محسوب میشود، مسیر جنوب به شمال بزرگراه امام علی (ع) را به مسیر شرق به غرب بزرگراه ارتش متصل میکند.
این پروژه شامل هفت پل اصلی و رمپ جهتی و سه دوربرگردان غیرهمسطح است که پیشازاین ۶ فاز از مسیرها و پلهای کل پروژه (مسیرهای دهگانه) شامل پل دوربرگردان شرق به شرق بلوار ارتش، پل دوربرگردان غرب به غرب بلوار ارتش، مسیر جنوب به شرق بلوار ارتش با بزرگراه امام علی (ع)، مسیر شرق به جنوب تقاطع بلوار ارتش با بزرگراههای امام علی (ع) و پلهای شرق به غرب و غرب به شرق تقاطعهای بلوار ارتش با بزرگراههای شهید صیاد شیرازی و امام علی (ع) به بهرهبرداری رسیده بود.
به گزارش مهر، احسان مؤمنی رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره آمار تصادفات در این تقاطع غیر همسطح میگوید: این مسیر توسط ۲ بخش نظارت میشود، روی پل و بخش زیر پل و کناره بزرگراه. در این مدت تصادفی که منجر به ثبت کروکی شده باشد نداشتهایم مگر اینکه تصادفات کوچکی که زیر ۷ میلیون تومان باشد و طرفین تصادف به پلیس اطلاع نداده باشند.
همچنین محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در این خصوص گفت: شهرداری تهران یک سازمان خدماتی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی است و ما بههیچعنوان نمیتوانیم به یکی از این حوزهها توجه کرده و پروژههای سایر حوزهها را متوقف کنیم. اینکه به بهانه در اولویت قراردادن پروژههای عمرانی و ترافیکی به پروژههای فرهنگی و اجتماعی بیتوجه باشیم، قابلقبول نیست و یا اینکه تمامی ظرفیتهای درآمدی شهرداری را در حوزه عمران متمرکز کرده و سایر حوزهها دچار رکود شود هم پذیرفتنی نیست. شهر موجودی زنده است و شهروندان به مجموعه متنوعی از خدمات نیازمند هستند تا زندگی آرامتری داشته باشند.
رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران معتقد است: اینکه اعتبارداریم یا نداریم توجیه مناسبی برای شهروندان تهرانی نیست و ضرورت دارد پروژههای نیمهتمام هر چه زودتر تعیین تکلیف شود و رمپ و لوپهای برخی بزرگراهها، پلهای نیمهتمام و در برخی مکانها ستونهایی که نیمهتمام رهاشده، باید در اولویت اصلی باشد. حتی شهرداری باید مبتنی بر نیازسنجی و کار کارشناسی و با پیوستهای مطالعاتی دقیق و درست، فعالیتهای عمرانی جدیدی را آغاز کند و البته این موضوع جدا از پروژههای نیمهتمام شهرداری است. به گفته سالاری در حال حاضر موضوع پروژههای نیمهتمام، تأثیری جدی بر امنیت شهروندان نیز گذاشته است. هرچند معاون سابق عمران به معاونت شهرسازی که بسیاری معتقد بودند از روز نخست نیز باید در همان جایگاه قرار میگرفت، کوچ کرد اما سخنان محمدعلی افشانی در روز معارفه معاون جدید نیز نشان میداد، دوست ندارد پروژه نیمهکارهای در تهران به هر دلیلی متوقف رها شود. وی خطاب به ایرج معزی، معاون جدید عمرانی گفت: در پروژههای عمرانی بهویژه آن دسته از طرحهایی که در قالب برنامه زمانی تعیینشده به سرانجام نمیرسند، همواره در معرض قضاوت عمومی قرار دارند، بنابراین تکمیل عملیات اجرایی پروژههای عمرانی در موعد مقرر یکی از اولویتهای اساسی مدیریت شهری است، چراکه زمان اجرای زیرساختهای عمرانی در ذهن شهروندان شامل مدتی معین و محدود است. افشانی به سرانجام رسیدن پروژههای عمرانی در موعد مقرر را نماد عملکرد دستگاههای اجرایی میداند و با تأکید بر آنکه پروژههای عمرانی، شاخصی برای ارزیابی عملکرد مدیریت شهری به شمار میآیند، میگوید: دو محور ارتقای کیفیت زندگی و افزایش رضایتمندی شهروندان که شامل شاخصهایی کمی و قابلاندازهگیری است باید سرلوحه فعالیتهای عمرانی قرار گیرند.
حال با این شرایط و با توجه به حداقلی شدن پروژههای عمرانی در سطح شهر، لازم است در افتتاح طرحهای عمرانی نهایت دقت در نظر گرفته شود و نکات ایمنی به بالاترین استاندارد رعایت شود. با ورود به دومین سال از فعالیت مدیران جدید شهرداری، توجیه کاستیها و مرتبط دانستن آنها به مطالعات قبلی هیچ جایگاهی ندارد و چه خوب است که به نظرات شهروندان در برنامهریزی و پس از اجرا در پروژهها توجه شود تا در کنار بهبود شاخصهای فنی، شاهد عملکرد مناسب طرحها از زاویه پیوست اجتماعی و فرهنگی هم باشیم.
حمایت