
احتمال تغییر ساعت
فعالیت کارمندان
وی همچنین به تغییر ساعت فعالیت کارمندان در دو هفته ابتدایی مهر اشاره کرد و گفت: در شورای ترافیک تهران و استان این ساعت از ۷ تا ۸:۳۰ صبح به تایید رسیده است که امیدواریم دولت نیز با آن موافقت کند.
کاهش آمار کشته شدگان
در تصادفات
سردار مهماندار همچنین به آمار کشته شدگان در تصادفات اشاره کرد و گفت: در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ در این حوزه با افزایش روبرو بودیم اما در پنج ماهه گذشته نسبت به زمان مشابه با کاهشی در این بخش روبرو بودهایم.
عابران پیاده بیشترین کشته شدگان تصادفات
همچنین در این نشست سردارحسین رحیمی، رییس پلیس تهران گفت: ۷۰ درصد از کشته شدگان تصادفات در سطح معابر پایتخت را عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت تشکیل
می دهند. براین اساس باید نقاط حادثه خیز تصادفات در هر منطقه شهر از روی کروکی ها شناسایی و ایمنسازی شود.
وی در ادامه به وجود بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانشآموز در شهر تهران اشاره کرد و افزود: بیشتر این دانشآموزان از سرویس مدرسه استفاده میکنند که در این راستا آموزش رانندگان برای برخورد مناسب با دانشآموزان به صورت ویژهای انجام میشود. رییس پلیس پایتخت در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه استقرار مدیریت یکپارچه شهری یکی از دغدغههای اصلی مدیران شهری تهران است، گفت: جزیرهای عمل کردن دستگاه ها یکی از معضلات پایتخت است و باید با تعامل و همکاری در رفع مشکلات شهروندان کوشید. سردار رحیمی یکی از دغدغههای اصلی که باید مدیریت شهری داشته باشد ترافیک تهران ذکر کرد و اینکه بیش از ۲۰ میلیون تردد روزانه درپایتخت انجام میشود، پس باید اقداماتی موثر در خصوص کاهش اتلاف وقت شهروندان در ترافیک انجام گیرد تا آرامش مردم تامین شود. این درحالی است که هر روز وضعیت ترافیک تهران بدتر و بدتر میشود، ترافیک با زیست مردم سروکار دارد و مردم از وضعیت ترافیک رنج میبرند. وی با انتقاد از رفتار برخی موتورسیکلت سواران نیز اظهار کرد: پیاده راههای تهران تبدیل به پارکینگ موتورسیکلت شده و این موضوع در مقابل پاساژ علاالدین به وضوح قابل مشاهده است. رییس پلیس تهران تصریح کرد” باید مسئولان و مدیران شهری علاوه بر دغدغه ترافیک راهکاری را نیز برای کاهش و رفع این معضل ارائه کنند.
کاهش سرعت کامیونها
در بزرگراهها
محسن پورسیدآقایی، معاون حملونقل ترافیک شهرداری تهران، نیز در این نشست از موافقت پلیس راهور با کاهش سرعت کامیونها به میزان ۲۰ کیلومتر در بزرگراهها خبر داد. وی با بیان اینکه پایه حل مسأله ترافیک معبرسازی و توسعه نیست، گفت: باید به سمت تقویت مدهای جدید برویم و مردم را به پیادهروی و استفاده از حملونقل عمومی تشویق کنیم. معاون حملونقل ترافیک شهرداری تهران در خصوص پارکینگسازی نیز اظهار کرد: این مسأله باعث میشود مردم به راحتی خودروهای خود را وارد شهر کنند و جایی برای پارک نیز دارند. به عنوان مثال مرکز تجاری ارگ چند هزار پارکینگ دارد، اما مسیر ورودی به آن تنگ و نامناسب است. پورسیدآقایی با بیان اینکه معابر را باید اصلاح هندسی کنیم، گفت: باید سهولت تردد را ایجاد کنیم عرض خیابان را میخواهم کم کنیم و به جای آن پیادهروها را طویلتر کنیم، این همه خیابان داریم که یک متر در کنار آن پیادهرو وجود ندارد، حق پیادهروی در تهران از بین رفته است.وی در بخش دیگر سخنانش در خصوص دپوی اتوبوسها گفت: در برخی جاها این دپو زیاد است، همچنین اتوبوسها و کامیونها در معابر مسکونی و در حاشیه برخی مناطق مانند چهار پارک میکنند که این کار غیرقانونی است. معاون شهردار تهران همچنین در خصوص دوربینهای شهر گفت: این دوربینها را مجهز به پروژکتور کردهایم تا مشکلی نداشته باشند.