
اگرچه در شرایط فعلی مراجعه به کاریابیها تا حدی زیادی کاهش پیدا کرده است، اما با تفویض بیمه بیکاری به این مراکز امید آن میرود که شرایط اقتصادی برای این مراکز بهبود یافته و کاریابیها در مسیر خود بتوانند از طرحها و ابداعات جدید برای ارائه مشاورههای شغلی و جستجوی شغلی استفاده کنند؛ امری که رییس کانون کاریابیهای سراسر کشور با تایید این مساله از فرآیند جدید دریافت بیمه بیکاری پس از تفویض این اختیار در ۴ استان به کاریابیها خبرداد.
بابک هاشمیپور،رییس کانون کاریابیهای کشور با بیان اینکه از هفته گذشته در راستای واگذاری تصدیهای غیر حاکمیتی وزارت کار، عملیات پرداخت بیمه بیکاری ۲ استان تهران و سمنان از ادارات کار، به کاریابیها منتخب استان تفویض شد، گفت: «با توجه به اینکه از سال گذشته به صورت پایلوت، فرآیند پرداخت بیمه بیکاری در دو استان البرز و قزوین آغاز شده بود، بنابراین در حال حاضر، فرآیند دریافت بیمه بیکاری در ۴ استان البرز، قزوین، تهران و سمنان از ادارات کار به کاریابیها تفویض شده که می تواند تاثیر بسیار زیادی در رونق اقتصادی کاریابیها داشته باشد.»
رییس کانون کاریابیهای کشور افزود: «در فاز نخست، فرآیند پرداخت بیمه بیکاری در استانهای تهران و سمنان، به ۳۲ مرکز منتخب در تهران و ۱۲ مرکز منتخب در سمنان واگذار شده است که به زودی این مراکز، بر اساس شاخصهای مختلف افزایش خواهند یافت.»
وی با بیان اینکه متقاضیان باید مدارک شناسایی و گواهی شغلی مبنی بر اینکه پیش از این شاغل بودهاند را ارائه کنند، گفت: «البته در پی آن هستیم تا سامانه کاریابی ها به سامانههای وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی متصل شود تا صرفا با وارد کردن کد ملی، تمام اطلاعات شغلی متقاضی دریافت شود و نیازی به دریافت مدارک نباشد؛ اما تا اجرای این طرح، متقاضی باید تمام مدارک را با خود به همراه
داشته باشد.»
رییس کانون کاریابیهای کشور ادامه داد: «پس از برقراری بیمه بیکاری، مرحله جستجوی شغل و بکارگماری فرد مقرریبگیر توسط کاریابی آغاز می شود؛ به طوری که پس از ارزیابی میزان دانش و مهارت فرد، در صورتی که فرد از مهارت لازم برخوردار نباشد، متناسب با علاقمندی و نیاز بازار کار، به مراکز آموزش فنی و حرفه ای معرفی خواهد شد.»
هاشمی پور با بیان اینکه در مرحله بعد و در طول دریافت بیمه بیکاری، فرد مدام مورد پایش قرار می گیرد تا در صورت اشتغال، بیمه بیکاری وی حذف شود، گفت: «در طول دریافت مقرری بیمه بیکاری، تمام تلاش کاریابیها برای بکارگماری این افراد به کار گرفته خواهد شد تا سریعا جذب بازار کار شوند.»
بابک هاشمیپور،رییس کانون کاریابیهای کشور با بیان اینکه از هفته گذشته در راستای واگذاری تصدیهای غیر حاکمیتی وزارت کار، عملیات پرداخت بیمه بیکاری ۲ استان تهران و سمنان از ادارات کار، به کاریابیها منتخب استان تفویض شد، گفت: «با توجه به اینکه از سال گذشته به صورت پایلوت، فرآیند پرداخت بیمه بیکاری در دو استان البرز و قزوین آغاز شده بود، بنابراین در حال حاضر، فرآیند دریافت بیمه بیکاری در ۴ استان البرز، قزوین، تهران و سمنان از ادارات کار به کاریابیها تفویض شده که می تواند تاثیر بسیار زیادی در رونق اقتصادی کاریابیها داشته باشد.»
رییس کانون کاریابیهای کشور افزود: «در فاز نخست، فرآیند پرداخت بیمه بیکاری در استانهای تهران و سمنان، به ۳۲ مرکز منتخب در تهران و ۱۲ مرکز منتخب در سمنان واگذار شده است که به زودی این مراکز، بر اساس شاخصهای مختلف افزایش خواهند یافت.»
وی با بیان اینکه متقاضیان باید مدارک شناسایی و گواهی شغلی مبنی بر اینکه پیش از این شاغل بودهاند را ارائه کنند، گفت: «البته در پی آن هستیم تا سامانه کاریابی ها به سامانههای وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی متصل شود تا صرفا با وارد کردن کد ملی، تمام اطلاعات شغلی متقاضی دریافت شود و نیازی به دریافت مدارک نباشد؛ اما تا اجرای این طرح، متقاضی باید تمام مدارک را با خود به همراه
داشته باشد.»
رییس کانون کاریابیهای کشور ادامه داد: «پس از برقراری بیمه بیکاری، مرحله جستجوی شغل و بکارگماری فرد مقرریبگیر توسط کاریابی آغاز می شود؛ به طوری که پس از ارزیابی میزان دانش و مهارت فرد، در صورتی که فرد از مهارت لازم برخوردار نباشد، متناسب با علاقمندی و نیاز بازار کار، به مراکز آموزش فنی و حرفه ای معرفی خواهد شد.»
هاشمی پور با بیان اینکه در مرحله بعد و در طول دریافت بیمه بیکاری، فرد مدام مورد پایش قرار می گیرد تا در صورت اشتغال، بیمه بیکاری وی حذف شود، گفت: «در طول دریافت مقرری بیمه بیکاری، تمام تلاش کاریابیها برای بکارگماری این افراد به کار گرفته خواهد شد تا سریعا جذب بازار کار شوند.»
حمایت