88951171-72
  • دکتر مهرداد طالبی
  • ساعت ملاقات 14 الی 20
  • 88951171-72
  • 09121891506
  • mehrdadtalebi.ir
قبول پرونده های طلاق , مهریه, نفقه , جهیزیه , حضانت ,اجرت المثل ,اجاره ,قرارداد , بیع ,تنظیم قرارداد , تنظیم دادخواست , محاسبه مهریه به نرخ روز ,شکایت دیه , شکایت از سازمانهای دولتی , دیوان عدالت , انحصار وراثت , قرارداد صلح ,تنظیم وصیت نامه , هبه ,ابقاع ,عقد , اقاله , معوض و ...

ژاپنی ها اهل تجمل گرایی و مصرف گرایی نیستند، بدین نحو که..

آنها برای تشکیل یک زندگی، به یک گلیم کوچک، یک یخچال و گاز کوچک در یک اتاق ۱۵ متری بسنده می نمایند. ولکن ما برای تشکیل یک  زندگی انواع و اقسام سرویس ها را خریداری می نمائیم و این  امر موجب شده ما یک کشور کاملا ” مصرف گرا باشیم.

ژاپنی ها برای پیشرفت کشورشان به مدت ۱۲ سال یخچال تولید نمودند ،بدون آنکه خود از آن استفاده نمایند ،آن را صادر کردنند (از خود گذشتگی ). ولی ما ضرب المثل داریم “چراغی که به منزل رواست به مسجد حرام است” و در همه موارد راحت طلبی و نفع مادی خودمان را  بر همه چیز ترجیح دارد

ما باید صد درصد تغییر کنیم

آنها کالای لوکس را تولید می کنند و به کشورهای مصرف کننده، ارسال می نمایند. و متاسفانه ما همواره سرمایه های که میبایست ، صرف  راه اندازی  تولید داخلی کنیم ، به جیب آن کشورها سرازیر میکنیم

چند سال اخیر سازمان تجارت جهانى به کشورهای  ژاپنى و کره جنوبى فشار آوردند، تا اجازه دهند برنج از خارج وارد کنند. اما مردم این دو کشور به هیچ بهایی حاضر نشدند ،برنج‏هاى وارداتى را به مصرف برسانند.

بعد از جنگ جهانى دوم، کاخ سلطنتی امپراتور ژاپن  را به همان شکل قبلى ساختند ،که تنها شیشه کم داشتند. از حکومت  وقت خواستند، اجازه دهد شیشه وارد کنند، ولکن  اجازه داده نشد و گفته شد

اگر شیشه وارد شود، تلاش  وانگیزه براى راه اندازى کارخانجات شیشه سازى کاسته مى‏شود! واین فرهنگ مایه رشد و پیشرفت است ولکن متاسفانه در کشور ما از سوزن تا ارزن ،مملو از کالاهای خارجی از جمله.. کالای چینی وارد میشود و تولید کننده داخلی انگیزه ای برای تولید وراه اندازی وگسترش  یک کسب  وکار جدید ندارد

یک ژاپنى به نام ما تسوشیتا کتابى نوشته به نام «نه براى لقمه‏ اى نان» او در این کتاب مى‏کوشد فرهنگ ژاپنى را بیان کند که این همه تلاش آنان براى یک لقمه نان نیست، بلکه براى رشد و پیشرفت کشور است.

– فرهنگ استقلال‏ طلبى (به ویژه استقلال اقتصادى)؛

جالب توجه است که دو ملت ژاپن و کره جنوبى نسبت به استفاده و بهره‏ گیرى از کالاهاى تولید ساخت کشورشان خیلى اصرار و پافشارى مى‏کنند (بر خلاف ما ایرانیان که از کالاهاى خارجى استقبال مى‏کنیم. آنان کالاهاى خارجى را تحریم مى‏کنن )

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

تابعیت
اعسار
مهریه
حقوق خانواده
نظر سنجی

قوانین مورد توجه شما کدام است ؟

View Results

Loading ... Loading ...
وکیل پایه یک
تقویم
آمار سایت
  • 1
  • 12,492
  • 76
  • 23,468
  • 172
  • 61,776