88951171-72
  • دکتر مهرداد طالبی
  • ساعت ملاقات 14 الی 20
  • 88951171-72
  • 09121891506
  • mehrdadtalebi.ir
قبول پرونده های طلاق , مهریه, نفقه , جهیزیه , حضانت ,اجرت المثل ,اجاره ,قرارداد , بیع ,تنظیم قرارداد , تنظیم دادخواست , محاسبه مهریه به نرخ روز ,شکایت دیه , شکایت از سازمانهای دولتی , دیوان عدالت , انحصار وراثت , قرارداد صلح ,تنظیم وصیت نامه , هبه ,ابقاع ,عقد , اقاله , معوض و ...

آیین‌نامه ضوابط فنی واردات خودرو

شماره‌ : .۱۸۷۵۸ت‌۲۸۸۱۷هـ

تاریخ‌ : ۱۳۸۲٫۰۴٫۱۰
وزارت صنایع و معادن – وزارت بازرگانی – وزارت نفت – سازمان حفاظت محیط زیست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۲٫۴٫۱ بنا به پیشنهاد شماره ۱۰۳۹۸۴ مورخ ۱۳۸۲٫۳٫۲۰ وزارت‌صنایع و معادن و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری سلامی
ایران‌، آیین‌نامه ضوابط‌فنی واردات خودرو را به شرح زیر تصویب نمود:

آیین‌نامه ضوابط فنی واردات خودرو ماده ۱- واردات انواع خودرو و ماشین‌آلات راهسازی (به استثنای مواردی که به تصویب هیأت وزیران‌می‌رسد) منوط به وجود نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش در ایران می‌باشد. تعیین ضوابط مربوط به‌تأیید نمایندگیها و نظارت بر فعالیت آنها بر عهده وزارت بازرگانی خواهد بود. تنظیم و نظارت بر این ضوابط‌باید با هماهنگی و همکاری وزارت صنایع و معادن صورت پذیرد. تا تنظیم و اعلام ضوابط جدید، ضوابطموجود و مورد عمل وزارت صنایع و معادن اجرا خواهد شد.


ماده ۲- شرکتهای وارد کننده خودرو باید هنگام ثبت سفارش متعهد گردند که ضوابط خدمات پس ازفروش و تأمین قطعات یدکی‌، موضوع ماده (۱) و همچنین الزامات مواد (۳)، (۴) و (۵) این آیین‌نامه رارعایت نمایند.
ماده ۳- خودروهای وارداتی از نظر آلایندگیهای محیط زیست‌، باید با استانداردهای مورد تصویب هیأت وزیران و شورای‌عالی حفاظت محیط زیست انطباق داشته باشد. مسؤولیت نظارت بر این امر به‌عهده سازمان حفاظت محیط زیست خواهد بود.
ماده ۴- خودروهای وارداتی از نظر استانداردهای ایمنی و کیفیت باید با استانداردهای اجباری کشورانطباق داشته و مسؤولیت نظارت بر آن‌، به‌عهده مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران می‌باشد.
ماده ۵- خودروهای وارداتی باید با معیارهای مصرف سوخت مورد تصویب کمیته موضوع ماده (۱۲۱)قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی‌، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (و یا مرجع دیگری که‌براساس قانون تعیین می‌شود) انطباق داشته و مسؤولیت نظارت بر این امر به‌عهده مؤسسه استاندارد وتحقیقات صنعتی ایران می‌باشد. تا تدوین و اعلام معیارهای یاد شده‌، معیارهای روز پذیرفته شده درکشورهای اتحادیه اروپایی ملاک عمل
خواهد بود.
ماده ۶- ورود کامیون و اتوبوس و شاسی‌های متحرک نو (کار نکرده‌) که از سال ساخت آنها کمتر از دوسال سپری شده باشد، مجاز است‌.
ماده ۷- ورود انواع خودروهای سواری که از تاریخ تولید آنها بیش از یک سال گذشته باشد ممنوع است‌.
ماده ۸- واردات خودروهای نو (کار نکرده‌) با قدمت تا دو سال از زمان ساخت‌، صرفاً برای کاربریتاکسی و وانت عمومی (پلاک قرمز) بلامانع است‌.
ماده ۹- ورود ماشین‌آلات راهسازی و معدنی نو و یا کار کرده که از سال ساخت آنها کمتر از پنجسال‌سپری شده باشد مجاز است‌. در مواردی که به تشخیص وزارت صنایع و معادن مشابه آنها در داخل کشورساخته‌می‌شودبه‌ازای هرسال‌که‌ازسال ساخت گذشته باشد دو واحد به میزان سودبازرگانی آنها اضافه می‌شود.
ماده ۱۰- سود بارزگانی خودروهای CNG سوز (گازسوز و دوگانه سوز) نود درصد (۹۰%) (۱) سودبازرگانی خودروهای بنزینی و دیزلی مشابه تعیین می‌گردد. ماده ۱۱- مارک‌، مدل و مشخصات اصلی خودروهای قابل ورود در چارچوب الزامات ماده (۲) توسط‌وزارت صنایع و معادن با همکاری وزارتخانه‌های نفت‌، بازرگانی‌، سازمان حفاظت محیط زیست و مؤسسه‌استانداردوتحقیقات صنعتی‌ایران ظرف مدت حداکثر دو ماه اعلام و هرشش‌ماه یک بار بازنگری خواهد شد.

محمدرضا عارف – معاون اول رییس جمهور

۱ – به موجب‌نامه شماره‌۲۸۸۱۷٫۲۵۱۲۰ مورخ ۱۳۸۲٫۵٫۸ دبیرهیأت دولت عبارت “کمتراز”به اشتباه تحریر شده بود که‌عبارت یاد شده حذف گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

تابعیت
اعسار
مهریه
حقوق خانواده
نظر سنجی

بهترین وکیل از نظر شما کیست ؟

View Results

Loading ... Loading ...
وکیل پایه یک
تقویم
آمار سایت
  • 1
  • 56
  • 40
  • 173
  • 133
  • 62,181